Lehdistötiedote 12.7.2008. Julkaisuvapaa heti.

Ilosaarirock käynnistyi pirteästi

Sade ei lannistanut Rokväkeä

Ilosaarirock on alkanut hieman sateisissa, mutta rauhallisissa tunnelmissa Joensuun Laulurinteellä. Festivaalin 21 000 pääsylippua myytiin ennakosta loppuun jo reilusti ennen tapahtumaa. Näin on tapahtunut vuodesta 1999 lähtien joka vuosi.

Perjantai-illan Sulo-klubi keräsi reilut 6 000 ja Töminä noin 1 300 lipun ostanutta. Sulo-klubilla esiintynyt Stam1na otti klubin nimen ilmeisen tosissaan, sillä he esittelivät omat sulonsa Kotiteollisuuden keikan aikana.

Lauantai-iltapäivän aikana saadut sadekuurot ovat toistaiseksi haitanneet festivaalin meininkiä vain vähän tai ei ollenkaan. Sateen ennustetaan taukoavan illan aikana ja sunnuntaina onkin luvassa Laulurinteellä lähes hellelukemia.

Festivaalialuetta ympäröivät leirintäalueet ovat kaikki lähes täynnä. Ravi- ja Niittyleirintään on majoittunut tällä hetkellä yhteensä noin 1600 telttakuntaa. Jonoherkkä saapumisvaihe leirintään ja alueelle sujui myös jouhevasti.

Lauantai-iltana Ilosaarirockin päälavalla pidettävän Eläkeläisten 15-vuotisjuhlakonsertin valmistelut ovat tiukasti käynnissä ja ryhmän ilmeitä voisi tulkita tällä hetkellä määrätietoisen suuruudenhulluiksi.

Ilosaarirockin kierrätyskampanja on myös käynnistynyt alueella. Kierrätyspisteiden ja kierrätysneuvojien avulla pyritään maksimaaliseen kierrätykseen. Samaan päämäärään tähtää mm. se, että ruokakojujen käyttämät tarjoiluastiat ovat biohajoavia.

Seuraava tiedotustilaisuus

Ilosaarirockin sunnuntain tiedotustilaisuus pidetään sunnuntaina klo 17 Mediakeitaalla. Paikalla on festivaalijärjestäjän ja poliisin edustajien lisäksi Mike Patton – Mondo Cane -projektin suomalaisten muusikoiden, Ilosaarirock Sinfoniettan, edustaja. Hän kertoo kuulumisia jo torstaina harjoituksensa käynnistäneen projektin tiimoilta.

Joensuun Popmuusikot ry:n toiminnanjohtaja
Markku Pyykkönen