Lehdistötiedote 13.7.2008. Julkaisuvapaa heti.

Ilosaarirock palasi normaaliin päiväjärjestykseen

Aurinko hellii Rokkikansaa Laulurinteelle

Lauantai-iltana siirryttiin Ilosaarirockissa kelien puolesta normaaliin ja esille tullut aurinko kirvoitti aplodeja festivaalikansalta. Sunnuntaina aurinko on hellinyt festivaalialuetta ja lämpötila on kiivennyt hellerajan tienoille.

Artistit ovat saapuneet paikalle ja ohjelma on rullannut aikataulussa. Metelli-klubilla jäähallilla oli reilut tuhat henkeä ja illan Päätösklubin odotetaan myyvän loppuun. Eläkeläisten 15-vuotisjuhlakonsertti nostatti tunnelmaa ja humppamatojen pituudet olivat varmasti maailmanennätysluokkaa. Illan päätti tuttuun tapaan ilotulitus.

– Festivaalijärjestäjänä on hienoa päättää kumpikin päivä paikallisiin artisteihin, varsinkin kun sen voi tehdä antamatta mitään paikallistasoitusta. Myös muut paikalliset kyvyt Stellasta Discardiin ovat näyttäneet, että tasomme kestää vertailun kansallisella ja kansainväliselläkin tasolla, toteaa silmin nähden tyytyväinen Joensuun Popmuusikoiden toiminnanjohtaja Markku Pyykkönen

Mike Patton – Mondo Cane & Ilosaarirock Sinfonietta on harjoitellut torstaista lähtien sunnuntain esitystään varten. Lavalle nousee yhteensä nelisenkymmentä soittajaa. Ilosaarirock Sinfonietta koostuu pääosin Joensuun Kaupunginorkesterin soittajista. Tunnelmat harjoituksissa ovat olleet tiiviit ja innostuneet ja antavat luvan odottaa illan esiintymiseltä todella paljon.

Mike Patton lähimpine työtovereineen valmistautui lauantai-iltana keikkaan viettämällä perinteistä suomalaista, kesäistä mökki-iltaa saunomisen (ja vihtomisen), uimisen ja makkaranpaiston merkeissä.

Festivaalin kierrätyskampanja on sujunut hyvin, jopa niin hyvin, että biohajoavat ruokailuvälineet ovat loppuneet tukkuporrasta myöten.

Festivaalin viereisillä leirintäalueilla on majoittuneena noin 2 700 telttakuntaa. Uudet turvallisuusmääräykset turvaväleineen ja grillauskieltoineen on omaksuttu hyvin ja asioihin on tarvinnut puuttua vain yksittäistapauksissa.

Lehdistökuvat

Ilosaarirockin verkkosivuilta löytyy Festarielämää-osiosta korkearesoluutioisia valokuvia vapaasti käytettäväksi Ilosaarirockista kertovien juttujen yhteyteen. Kuvien yhteydessä on ohjeet krediittien merkitsemisestä.

Joensuun Popmuusikot ry:n toiminnanjohtaja
Markku Pyykkönen