Lehdistötiedote 12.7.2010. Julkaisuvapaa heti.

Ilosaarirock loppuunmyyty

• Ilosaarirockin kaikki 21 000 kahden päivän lippua myyty loppuun ennakosta
• Suloklubin ja Töminän lippuja vielä myynnissä
• Ilosaarirock ryhtyy ruokakauppiaaksi
• Saaripop käynnistyy tänään Joensuun Ilosaaressa

Joensuun Laulurinteellä 16.-18. heinäkuuta järjestettävän Ilosaarirockin kaikki 21 000 kahden päivän festivaalilippua on myyty loppuun. Festivaalilippuja ei myydä Laulurinteen portilla tapahtuman aikana. Ilosaarirock on myyty loppuun vuodesta 1998 lähtien. Tänä vuonna ennätysnimekäs ohjelmisto siivitti lipunmyynnin edelliskesää rivakammaksi.

– Olo toimistolla on huojentunut. Tämä vuosi on ollut festivaaleille ja massatapahtumille erittäin vaikea ylikuumentuneiden markkinoiden ja taloudellisen taantuman takia. Siksi onkin niin mahtavaa, että onnistuimme myymään liput loppuun viime kesää vauhdikkaammin, kommentoi loppuunmyyntiä Joensuun Popmuusikot ry:n toiminnanjohtaja Markku Pyykkönen.

Klubilippuja vielä myynnissä, Vekararokki myy vauhdilla

Ilosaarirockin avaaville Sulo- ja Töminä-klubeille on huhuista huolimatta vielä mahdollista hankkia lippuja. Perjantain klubit sijaitsevat molemmat poikkeuksellisesti festivaalialueella Töminän siirryttyä jäähallista Sue-lavalle. Suloklubille myydään yhteensä 7000 lippua. Klubilla esiintyvät muun muassa Kolmas Nainen, Samuli Putro, Chisu sekä Herra Ylppö & Ihmiset. Punkklubi Töminässä räyhää yhteensä yhdeksän yhtyettä kotipaikkakunnallaan pitkästä aikaa soittavan Wastedin johdolla. Töminään myydään yhteensä 3000 lippua. Myös lauantaina 17.7. Joensuun Ilosaaressa järjestettävä ja Hevisauruksen tähdittämä Vekararokki myy hurjalla tahdilla. Vekararokkiin myydään yhteensä 3500 lippua.

– Sulo ja Töminä ovat myyneet molemmat ennätysvauhtia. Lippuja on kuitenkin vielä kaupan, toisin kuin verkossa liikkuneet huhut väittävät. Klubilippuja jäänee myös portille myyntiin, joten paikalle kannattaa saapua jo perjantaina. Tiedä vaikka festarilempi löytyisi jo avausklubilta, hymähtää Pyykkönen.

Aamupalaa ja lettuja tarjolla

Tänä vuonna Ilosaarirock ryhtyy ruokakauppiaaksi, kun perinteisen Rokkiaamiaisen lisäksi festivaalilla on oma ruokamyyntikoju festivaalialueella. Kojussa on tarjoillaan täytettyjä lettuja. Kriteereinä myytävien annosten valinnassa toimivat luomu- ja lähiruuan suosiminen sekä kotiruokamainen maku. Lettujen lisäksi festivaali kokkaa perinteistä Rokkiaamiaista. Aamiainen on tarjolla Palloilukeitaalla lauantaina ja sunnuntaina klo 10:00-14:00.

Saaripop käynnistää Rokkiviikon tänään

Rokkiviikon avaava ilmaistapahtuma SaariPop käynnistyy tänään maanantaina Joensuun Ilosaaressa klo 16. Kolmipäiväisessä tapahtumassa soittaa yhteensä yhdeksän pohjoiskarjalaista yhtyettä. SaariPop toteutetaan yhteistyössä Ilosaarirockin ja Popkadun kesken. Soittamassa ovat maanantaina 12.7. Groke's Clan, Kohina. ja Blackout Order, tiistaina Rug Harness, Manhattan Fall ja Pearly Gates sekä keskiviikkona Tico Tico & Loco Loco, The Recovers ja Kings & Queens Of R'n'B.

Ilosaarirock 16.-18.heinäkuuta Joensuun Laulurinteellä. www.ilosaarirock.fi

Lisätiedot ja haastattelut: