Ilosaarirock 12.–14.7.2013

Lehdistötiedote 1.7.2013. Julkaisuvapaa heti.

Motörheadin keikka Ilosaarirockissa peruuntui

• Bändille etsitään korvaajaa
  • Sunnuntain päivälipun voi vaihtaa lauantain päivälippuun

Brittiläinen Motörhead on perunut kesän kaikki esiintymisensä, mukaan lukien ensi viikon Ilosaarirockin keikan yhtyeen solistin Lemmy Kilmisterin terveysongelmien takia. Bändin oli määrä esiintyä Ilosaarirockissa sunnuntaina 14.7. Festivaali etsii korvaajaa Motörheadin tilalle. Yhtye tiedottaa virallisesti Kilmisterin terveydentilasta myöhemmin.

– Juuri saatiin tieto. Todella ikävä tilanne, mutta tärkeintä tässä on saada mies kuntoon. Sairaudelle ei kukaan mitään mahda, ei edes Lemmy. Koetamme löytää Motörheadin tilalle saman genren kansainvälisen bändin helpottamaan mielipahaa, lupaa Ilosaarirockin ohjelmapäällikkö Panu Hattunen.

Motörheadin piti esiintyä Ilosaarirockissa sunnuntaina 14.7. Sunnuntaina festivaalilla soittavat muun muassa Sigur Rós (ISL), Witchcraft (SWE), Adept (SWE), Imagine Dragons (USA), Squarepusher (UK), Tarrus Riley (JAM/USA), Michael Monroe, Von Herzen Brothers ja PMMP. Ilosaarirock ei lunasta ostettuja lippuja takaisin. Sunnuntain päivälipun voi vaihtaa halutessaan lauantaille.

– Kyse on festivaalilipusta, ei yksittäisestä konsertista. Nyt yksi esiintyjä 25:n joukosta on perunut keikkansa, mutta festivaalilla ohjelmamuutokset ovat valitettavasti mahdollisia. Kyse on kuitenkin koko päivän kokonaisuudesta ja itse tapahtumahan ei ole peruuntunut. Koetamme löytää tilalle hyvän korvaajan ja sunnuntain päivälipun voi vaihtaa halutessaan lauantaille. Hyvin valitettava tilanne kyllä kyseessä, toteaa Joensuun Popmuusikot ry:n toiminnanjohtaja Markku Pyykkönen.

Sunnuntain päivälipun voi vaihtaa lauantain lippuun Tiketin toimipisteissä (ei R-kioskit), Tiketin puhelinpalvelun kautta p. 0600-1-1616 (1,78 € / min. + pvm), asiakasneuvonta: 010 843 1611 tai ottamalla yhteyttä osoitteeseen if.ittekit@ofni.

Haastattelut

Toiminnanjohtaja Markku Pyykkönen, puh. 050 354 9068, if.kcoriraasoli@ukkram.

Ohjelmapäällikkö Panu Hattunen, puh. 050 506 7405, if.kcoriraasoli@unap.

Tiedottaja Petri Varis, puh. 044 293 6889, if.kcoriraasoli@irtep.

« Takaisin Media-sivulle

Joensuun Popmuusikot ry PL 240 80101 Joensuu   Kysy Rokista: if.kcoriraasoli@ofni   Verkkotoimitus: if.kcoriraasoli@okkrev