FIEN
EST. 1971

Ilosaarirock Joensuu 17.–19.7.2015

Lehdistötiedote 19.7.2015. Julkaisuvapaa heti.

Ilosaarirockin lauantai keräsi 22 500 vierasta

Perjantaina käynnistynyt Ilosaarirock keräsi eilen lauantaina 22 500 festarivierasta Joensuun Laulurinteelle. Helteisessä säässä vietetyn päivän vetonauloja olivat päälavalla ensimmäisenä esiintynyt Robin, Joensuun kaupunginorkesterin kanssa konsertoinut Samuli Putro, poprock-komeetta Bastille sekä illan ilotulituksen loimussa päättänyt Placebo.

Avauspäivänä perjantaina Ilosaarirockin Sulo- ja Töminä-klubit keräsivät yhteensä 9 600 kävijää. Popedan, Olavi Uusivirran, Michael Monroen ja Sannin tähdittämällä Sulo-klubilla oli 6 300 vierasta. Vaihtoehtomusiikin Töminä-klubi teki kävijäennätyksensä, klubilla vieraili 3 300 musiikkifania.

Festivaalitunnelma on ollut rauhallinen. Tapahtuman uusi chill out zone on toiminut suunnitellusti ja rauhoittanut alueen edustan.

– Järjestyshäiriötä on ollut todella vähän ja asiakaspalaute uudesta alueesta on ollut positiivista. Kokeilu on toiminut hyvin. Viikonloppuna tapahtumassa vierailee yli 50 000 ihmistä, joten ylitämme myös kävijätavoitteemme. Tästä on hyvä jatkaa viimeiseen päivään, toteaa Ilosaarirockin vastaava tuottaja Petri Varis.

Päätöspäivänä sunnuntaina Ilosaarirockissa esiintyvät muun muassa ensimmäisen kerran Suomeen saapuva reggaen jättiläinen Damian Marley, ruotsalainen mystinen metallibändi Ghost, Australiasta saapuva folkrock-kaunokki Angus & Julia Stone, yhdysvaltalaiset Sunn O))) ja Big K.R.I.T., Jamaikan kultakurkku Beres Hammond ja lauluntekijälupaus Tom Odell. Sunnuntaille odotetaan noin 20 000 kävijää. Sunnuntain päiväliput ovat myynnissä Tiketissä, Lippupisteessä sekä festivaalin portilla.

Festivaalialueen mediakeitaalla järjestetään tiedotustilaisuus medialle sunnuntaina kello 16.

Painokelpoiset pressikuvat: www.ilosaarirock.fi/2015/media

Haastattelut: Petri Varis, 044 293 6889, if.kcoriraasoli@irtep

< takaisin media-sivulle

Joensuun Popmuusikot ry · PL 240 · 80101 Joensuu       Kysy rokista: if.kcoriraasoli@ofni