FIEN
EST. 1971

Ilosaarirock Joensuu 17.–19.7.2015

Lehdistötiedote 20.7.2015. Julkaisuvapaa heti.

Ilosaarirockin kävijätavoite ylittyi

Viikonloppuna Joensuun Laulurinteellä vietetty Ilosaarirock ylitti kävijätavoitteensa. Festivaalilla vieraili kolmen päivän aikana yhteensä 52 000 ihmistä. Vilkkain päivä oli lauantai, jolloin alueella juhli 22 500 kävijää. Päätöspäivänä sunnuntaina Laulurinteelle saapui 20 000 festivaalivierasta. Väkimäärästä huolimatta tapahtuma sujui säiden suosiessa rauhallisesti ja vakavilta järjestyshäiriöiltä vältyttiin.

– Todella onnistunut viikonloppu takana. Ennusteista huolimatta kelit olivat loistavat, joka varmasti osaltaan rentoutti juhlakansaa. Alueelle tultiin hymy korvissa, joten järjestyksenvalvojillakin oli tehtäviä ennätyksellisen vähän. Uudet aluejärjestelyt olivat onnistuneita ja helpottivat meidän ja viranomaisten toimintaa. Tästä on hyvä jatkaa, toteaa Ilosaarirockin vastaava tuottaja Petri Varis.

Ilosaarirockin uusi ravintola Villiviini keräsi asiakkailta mairittelevia arvioita. Villivihanneksia annoksissaan viljelleessä ravintolassa oli mahdollista nauttia kolmen ruokalajin illallinen keskellä festivaalialuetta. Ravintola herätti kiinnostusta ja pöydät täyttyivät kovalla vauhdilla. Myös tapahtuman muut uutuudet kuten kiertävä seksologi, SUP-lautailu ja suuremmalle alueelle siirretty Juustodisco keräsivät asiakkailta kiitosta.

Myös Ilosaarirockin oheistapahtumat saivat kansan liikkeelle. Lauantain lastenfestivaali Vekararokki keräsi 3 000 nuorta rokkailijaa alkuperäiseen Ilosaareen ja Kerubissa järjestetyt iltaklubit täyttyivät viikonloppuna.

Ilosaarirock järjestetään seuraavan kerran 15. – 17.7.2016.

Painokelpoiset pressikuvat: www.ilosaarirock.fi/2015/media

Haastattelut: Petri Varis, 044 293 6889, if.kcoriraasoli@irtep

< takaisin media-sivulle

Joensuun Popmuusikot ry · PL 240 · 80101 Joensuu       Kysy rokista: if.kcoriraasoli@ofni