Ilosaarirock Joensuu 3 päivää 14.–16.7.2017

Ilosaarirockin ohjelma valmis

Lehdistötiedote 20.4.2017

Joensuun Ilosaarirock julkaisi loputkin tulevan kesän esiintyjistään. Laulurinteelle saapuvat virolainen folkrock-yhtye Ewert and the Two Dragons, suomirockin suurnimet J. Karjalainen, Popeda ja Happoradio, klassista heavya soittava Battle Beast, tanssittavaa poppia esittävät Reino Nordin ja Satellite Stories, rap-artistit Kube, Tuuttimörkö ja Mäkki sekä DJ-lupaus Alex Mattson. Tuoreiden kiinnitysten myötä Ilosaarirockin ohjelma on valmis.

– Ohjelma on perinteinen sekoitus klassikoita ja tuoretta verta. Pixies, The Hellacopters ja Ultra Bra saavat rinnalleen tuoreita ja Suomeen ensimmäistä kertaa saapuvia bändejä, kuten Royal Blood, Rag'n'Bone Man ja Snakehips. Luvassa on hauska sekoitus uutta ja vanhaa, lupaa Ilosaarirockin promoottori Panu Hattunen.

Mumford & Sonsin mieleen tuovaa nostattavaa folkrockia soittava Ewert and the Two Dragons on kuuluu Viron suurimpiin ja maailmalla tunnetuimpiin yhtyeisiin. Bändin kansainvälinen läpilyönti tapahtui kakkosalbumilla Good Man Down, jonka ykkössinkku (In the End) There's Only Love nousi hitiksi myös Suomessa. Levyn myötä yhtyeelle myönnettiin European Borders Breakers Award -palkinto ja sen solmi sopimuksen arvostetun amerikkalaisyhtiö Sire Recordsin kanssa.

Uusista kotimaisista artisteista Happoradio, Reino Nordin, Battle Beast ja Popeda julkaisivat kaikki keväällä uudet albumit, jotka kaikki kohosivat Suomen virallisen listan ykkössijalle tai vähintään kärkikahinoihin. Satellite Stories ja Alex Mattson edustavat suomalaista poposaamista, jonka markkinat ovat kotimaan sijaan pääasiassa maailmalla. Tuuttimörkö, Kube ja Mäkki taas vahvistavat Ilosaarirockin hip hop -tarjontaa.

– Ilosaarirock on genrevapaa festari ja eri tyylejä riittää taas progemetallista electro swingiin. Halutaan tehdä ohjelmasta sellainen, että vieraat voivat yllättyä ja saada löytämisen iloa. Ennakkoluulottomasti vaan kohti tuntematonta ja hyvä tulee, niin elämässä kuin musiikissakin, naurahtaa Hattunen.

Ilosaarirock järjestetään Joensuun Laulurinteellä 14. – 16.7.2017. Festivaalilla esiintyvät muun muassa Imagine Dragons (USA), Pixies (USA), The Hellacopters (SWE), Parov Stelar (AUT), Mew (DEN), Millencolin (SWE), Leprous (NOR), Royal Blood (UK), Rag'n'Bone Man (UK), MØ (DEN), Snakehips (UK), Ultra Bra, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Haloo Helsinki!, JVG, Sonata Arctica, Insomnium & Joensuun kaupunginorkesteri, Vesala, Jenni Vartiainen, Huoratron, MC Taakibörsta, Helsinki-Cotonou Ensemble ja Litku Klemetti & Tuntematon numero.

Ilosaarirockin liput ovat myynnissä Lippu.fi:n ja Tiketin verkkokaupoissa. Festivaalin järjestää voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry.

Painokelpoiset pressikuvat: www.ilosaarirock.fi/2017/media/pressikuvat

Haastattelut: Promoottori Panu Hattunen, puh. 050 506 7405,