Ruotsalaistähti Zara Larsson Ilosaarirockiin

Mediatiedote 26.2.2018.

Joensuun Ilosaarirock julkaisi lisää ohjelmaa heinäkuun festivaalille. Joensuuhun saapuvat maailman kuunnelluimpiin poptähtiin kuuluva ruotsalainen Zara Larsson, reggaesävyjä ja indiepoppia yhdistelevä saksalaisduo Milky Chance, tauolta palaava SANNI sekä Emma-voittajat Evelina ja Reino Nordin.

Tänään julkaistujen artistien lisäksi Ilosaarirockissa esiintyvät muun muassa Jack White, Nightwish, Cheek, Gogol Bordello, Action Bronson, Behemoth, Lewis Capaldi, Night Lovell ja Zeal & Ardor. Ilosaarirock järjestetään 13. – 15. heinäkuuta Joensuun Laulurinteellä.

– Mahtavaa saada Zara Larsson kesällä Suomeen. Suosio on tällä hetkellä sitä luokkaa, että ottajia riittää kyllä maailmalla. Saadaan lauantai-iltaan kunnon popbailut, intoilee Ilosaarirockin ohjelmapäällikkö Panu Hattunen.

Zara Larssonin viime vuonna julkaistu kansainvälinen debyyttialbumi So Good on kerännyt pelkästään Spotifyssa käsittämättömät yli kaksi miljardia kuuntelua. EDM-vaikutteita sielukkaaseen elektroppiin yhdistelevä albumi nosti ruotsalaislaulajan vauhdilla maailman kuumimpien poptähtien harvalukuiseen joukkoon. Vasta parikymppinen Larsson on voittanut palkintoja, valloittanut listoja, keikkaillut ympäri maailmaa ja esittänyt jalkapallon EM-kisojen virallisen kisabiisin satojen miljoonien ihmisten katsellessa. Viime aikoina Larsson on myös hyödyntänyt mainettaan ja nostanut esille muun muassa tasa-arvoon liittyviä kysymyksiä.

Saksalainen indiepop-yhtye Milky Chance räjäytti potin heti ensisinglellään Stolen Dance. Letkeästi kulkeva ja raukean melodian kannattelema laulu kohosi kansainväliseksi hitiksi ja vei Kasselin kaupungista kotoisin olevan duon loputtomalle kiertueelle, joka on poikennut Coachellan ja Lollapaloozan kaltaisilla jättifestivaaleilla. Bändi julkaisi kakkosalbuminsa Blossom viime vuonna ja vieraili helmikuussa loppuunmyydyllä Tavastialla.

Ilosaarirockin kotimaista kattausta vahvistavat tauolta keikkalavoille palaava SANNI, vuoden naissolistiksi Emma-gaalassa valittu Evelina sekä viime vuoden striimatuimman kappaleen Antaudun esittänyt Reino Nordin.

Ilosaarirockin järjestää Joensuun Popmuusikot ry. Festivaalin liput ovat myynnissä Lippu.fin ja Tiketin palveluissa sekä verkkosivuilla www.ilosaarirock.fi.

Lisätiedot ja haastattelut:
Ohjelmapäällikkö Panu Hattunen, 050 506 7405,