Huippusuosittu DJ ja tuottaja Zedd Ilosaarirockiin

Mediatiedote 12.4.2018.

Maailman kuunnelluimpiin artisteihin kuuluva, Grammy-palkittu saksalaisvenäläinen DJ ja tuottaja Zedd esiintyy Joensuun Ilosaarirockissa heinäkuussa. Ilosaarirockiin saapuvat myös Jenni Vartiainen, Paperi T, Litku Klemetti, Värttinä feat. Paleface, Circle, Töölön Ketterä, PastoriPike, Ida Paul & Kalle Lindroth sekä tuore indiepop-yhtye Ruusut.

Saksassa kasvanut Zedd eli Anton Zaslavski osoitti musiikillisia lahjoja jo lapsena. Nelivuotiaana pianonsoiton aloittanut nuorukainen siirtyi klassisen musiikin kautta rockrumpaliksi, josta tie vei elektronisen musiikin pariin ja Skrillexin levy-yhtiön artistiksi. Zeddin tunnetuimpiin kappaleisiin kuuluvat Alessian Caran kanssa tehty Stay, Selena Gomezin tähdittämä I Want You to Know sekä Clarity, joka palkittiin vuonna 2014 parhaan tanssimusiikkikappaleen Grammylla.

Zeddin tyyliä on kuvailtu koukkuja täynnä olevaksi, mutta harmonisen melodiseksi electro houseksi. Zedd on valmistelemassa kolmatta albumiaan, jolta julkaistiin myös Suomen radioaallot valloittanut single The Middle tammikuussa. Zedd esiintyy Ilosaarirockissa sunnuntaina 15.7.

– Zeddin ura on jo pitkään ollut hurjassa nousukiidossa, kiertueet myydään loppuun ja biisit streamaavat hurjia määriä. Seuraava albumi tulee varmasti räjäyttämään suosion vieläkin suuremmaksi. Mahtavaa saada artisti Laulurinteelle niin sanotusti hyppytornin nokalta, toteaa Ilosaarirockin promoottori Panu Hattunen.

Tänään julkaistujen artistien lisäksi Ilosaarirockissa esiintyvät muun muassa Jack White, Zara Larsson, Nightwish, Milky Chance, Cheek, Gogol Bordello, Action Bronson, Behemoth, Satyricon, Lewis Capaldi, Night Lowell, Hurula, Zeal & Ardor ja SANNI.

Ilosaarirock järjestetään 13. – 15.7.2018 Joensuun Laulurinteellä. Festivaalin liput ovat myynnissä Lippu.fin ja Tiketin palveluissa sekä verkkosivuilla www.ilosaarirock.fi.

Lisätiedot ja haastattelut:
Promoottori Panu Hattunen, 050 506 7405,