Naku-uintia ja hellettä - Ilosaarirockin lauantai möi loppuun

Mediatiedote 15.7.2018.

Joensuun Ilosaarirockin lauantaita juhlittiin loppuunmyydyllä Laulurinteellä, jossa festivaalia vietti yhteensä 24 000 ihmistä. Helteisen päivän keskellä nähtiin naku-uinnin Pohjoismaiden ennätys, kun 1530 alastonta ihmistä ui festivaalialueen rannassa Guinnessin maailmanennätysyrityksessä. Maailmanennätys jäi kuitenkin toteutumatta, vaikka ranta täyttyi uimareista.

– Irlannissa kesäkuussa tehty uusi ennätys oli tällä kertaa liian kova pala rikottavaksi. 1500 alastonta uimaria on kuitenkin sen tason suoritus, ettei sitä ihan heti Suomessa rikota. Tunnelma järvessä oli sanoin kuvaamaton yhteislauluineen, kuvailee Ilosaarirockin vastaava tuottaja Petri Varis.

Ilosaarirock jatkuu sunnuntaina, jolloin festivaalilla esiintyvät muun muassa Jack White, Cheek, Behemoth ja Zedd. Päätöspäivällä odotetaan yli 20 000 ihmisen yleisöä. Perinteisen festivaalin järjestää voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry.

Promoottori Panu Hattunen, puh. 050 506 7405,
Vastaava tuottaja Petri Varis, puh. 044 293 6889,