Ilosaarirock keräsi 64 000 festivaalivierasta

Mediatiedote 15.7.2019.

Ilosaarirock keräsi ennätyksellisen kylmästä heinäkuusta huolimatta 64 000 festivaalivierasta Joensuun Laulurinteelle. Festivaali huipentui yhdysvaltalaisten The Chainsmokersin ja Rae Sremmurdin sunnuntain esiintymisiin. Rae Sremmurdin keikka aiheutti Ilosaarirockin järjestäjille ylimääräistä jännitystä, sillä yhtyeen lentokone hajosi Amsterdamissa. Artistit lennätettiin Joensuuhun yksityiskoneella ja esiintymistä viivästytettiin ja näin pelastettiin rapfanien viikonloppu.

– Välillä joutuu vähän säätämään kesken tapahtuman, mutta sitähän tämä on. Onneksi tällä tarinalla oli onnellinen loppu, naurahtaa Ilosaarirockin promoottori Panu Hattunen.

Ilosaarirock on vuodesta 1971 järjestetty itsenäinen ja riippumaton festivaali. Tapahtuman järjestää voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry. Tapahtuman tuotoilla tuetaan Pohjois-Karjalan musiikki- ja kulttuurielämää sekä itäsuomalaista luontoa.

Vastaava tuottaja Petri Varis, puh. 044 293 6889,

< takaisin Media-sivulle

Me kerromme sinulle ensimmäisenä

Uutiskirjeen tilaajana saat tiedot uusista julkaisuista ja muista festivaaliin liittyvistä asioista.

Tilaa uutiskirje >

Pääyhteistyökumppanit