Ilosaarirock julkaisi ensimmäiset esiintyjänsä

Mediatiedote 20.12.2018.

Joensuun Ilosaarirock julkaisi ensimmäiset ensi kesän esiintyjänsä. Ilosaarirockissa nähdään heinäkuussa maailman suosituimpiin elektronisen tanssimusiikin artisteihin lukeutuva DJ Snake, yhdysvaltalainen hip hop -duo Rae Sremmurd, Britannian jännittävimmäksi uudeksi rockyhtyeeksi tituleerattu Shame sekä Ville Valo & Agents, Kingston Wall, Vesala ja Anna Puu. Ilosaarirock järjestetään 12. – 14. heinäkuuta.

– Ensimmäinen julkaisu kuvastaa sitä mitä Ilosaarirock haluaa olla, ajassa kiinni oleva festari, jolla soittaa ennakkoluulottomasti rinnakkain eri musagenrejen kuumimmat ja mielenkiintoisimmat nimet. Lisää herkkuja on tarjolla heti ensi vuoden puolella, hekumoi Ilosaarirockin promoottori Panu Hattunen.

Ranskalainen DJ Snake nousi koko maailman tietoisuuteen Major Lazerin ja MØ:n kanssa tehdyn Lean On -jättihitin myötä. Spotifyn kautta aikain soitetuimmaksi kohonneen kappaleen jälkeen DJ Snake on julkaissut esikoisalbuminsa Encore, jonka Justin Bieberin laulama single Let Me Love You on kerännyt jo yli miljardi kuuntelukertaa. Syyskuussa julkaistu uusi single Taki Taki on kuluvan viikon Spotifyn kolmanneksi kuunnelluin kappale ja enteilee DJ Snaken murtautumista maailman suurimpien artistien joukkoon.

Swae Leen ja Slim Jxmmin muodostama yhdysvaltalainen veljesduo Rae Sremmurd on ilmoittanut tehtäväkseen luoda energisillä keikoillaan juhlat synkeähkönä tunnettuun trapiin. Useita platinasinglejä tehtailleet modernin etelän hip hopin sanansaattajat valloittivat maailman radiolistat vuoden 2016 hitillään Black Beatles. Swae Leen vierailut muun muassa Post Malonen, French Montanan ja Xxxtentacionin kappaleilla ovat muovanneet miehestä yhden tämän hetken kuunnelluimmista hip hop -artisteista.

Brittiläinen Shame pölytti rockpiirejä tänä vuonna julkaistulla debyyttialbumillaan Songs of Praise. Post punk -vaikutteinen albumi ja varsinkin bändin räjähtävät keikat nostivat Shamen nimen kaikkien uutta sähkökitaramusiikkia seuraavien huulille ja bändin keikkakalenteri täyttyi esiintymisistä ympäri Eurooppaa.

Kotimaisista artisteista Ilosaarirockissa esiintyvät yhteislevyn keväällä julkaiseva Ville Valo & Agents, hurjaan suosioon noussut Vesala, ruutupaidan discopalloon vaihtanut Anna Puu sekä muutaman valikoidun festivaalikeikan tekevä erikoiskokoonpano Kingston Wall by JJylli, Kuoppis & VHB.

Ilosaarirock julkaisee lisää ohjelmaa alkuvuona. Festivaalin ennakkoliput ovat myynnissä Lippu.fin ja Tiketin palveluissa ja verkkosivuilla www.ilosaarirock.fi/liput.

Ilosaarirockia on järjestänyt vuodesta 1971 lähtien itsenäinen, voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry. Festivaalin tuotoilla tuetaan musiikkia ja kulttuuria sekä suojellaan itäsuomalaista luontoa.

Promoottori Panu Hattunen, puh. 050 506 7405,
Vastaava tuottaja Petri Varis, puh. 044 293 6889,