Etusivu    Bändit    Media    Info    Viestit    Kohti rokkia    Linkit    Festarielämää                              In English

Lehdistötiedote rtf - muodossa

LEHDISTÖTIEDOTE 7.10.2004
JULKAISUVAPAA HETI

ILOSAARIROCKIN ILMEKILPAILU KÄYNNISTYY

Ilosaarirockin ilmekilpailu käynnistyy torstaina 7. lokakuuta. Kilpailussaosallistujan tehtävänä on nimen mukaisesti suunnitella kesän 2005 Ilosaarirockinilme. Ilosaarirock järjestetään ensi kesänä Joensuun Laulurinteellä 15.-17.heinäkuuta.

Lisätietoja ilmekilpailusta löytyy Ilosaarirockin verkkosivuiltawww.ilosaarirock.fi, jonne on myös koottu esille menneiden kesien Ilosaarirockinilmeitä. Kilpailun voittanut ehdotus palkitaan 1000 euron suuruisellapalkkiolla.

Tärkeintä on hyvä idea

Ehdotukset tulee lähettää A3-kokoisena paperitulosteena Joensuun Popmuusikotry:n toimistolle postitse marraskuun loppuun mennessä. Tekniikka on vapaa, eikävarsinaisia tyylisuosituksia ei ole. Osallistujan on kuitenkin hyvä muistaa,että työn pohjalta muokataan ja toteutetaan monta graafisesti erilaistatuotetta. Voittaneen ehdotuksen ilmeestä saa ulkoasunsa koko festivaalinpainotuote- ja markkinointimateriaali; mainokset, julisteet, lehdet, flyerit javerkkosivut ym.

Olennaista Ilosaarirockissa on se hyvä ja rauhallinen meininki, jonka yleisö,artistit ja järjestäjät yhdessä synnyttävät. Tätä kollektiivista hyvää fiilistätulee kuvata myös kaikki Ilosaarirockin graafinen ja muu aineisto. Julisteen eitarvitse myydä tuotetta, vaan kuvata näitä edellä mainittuja tunnelmia.Onnistunut ehdotus osaa yhdistää graafisen osaamisen ja idean Ilosaarirockinolemukseen. Sekä pätevyys että sopivuus ovat siis kummatkin tärkeitäarvosteluperusteita.

Kilpailuun osallistujan on hyvä tutustua festivaaliin, sen historiaan,tunnelmaan ja yleisöön, mikä nyt omasta mielestä tuntuu oleelliselta.Ilosaarirockin verkkosivuilla on selattavissa viime Ilosaarirockieninternetsivut, joista käy ilmi ainakin kulloisenkin kesän ulkoasu. Ei oletarkoitus plagioida menneitä kesiä, mutta ennen työhön alkamista on hyvä pohtia,millainen on Ilosaarirock ja miten oma ehdotuksesi kuvastaa tätä parhaiten.Kannattaa perehtyä: www.ilosaarirock.fi.

Kilpailuaika: 7.10.-30.11.2004

Lisätietoja kilpailusta: