Keikkatauolta palaava Antti Tuisku Ilosaarirockiin

Mediatiedote 20.1.2020.

Ilosaarirock täydensi tulevan kesän festivaaliohjelmistoaan. Joensuun Laulurinteellä 17. – 19. heinäkuuta järjestettävällä festivaalilla esiintyy kulta- ja platinalevyjä myynyt, kuusinkertainen Emma-palkinnon voittaja Antti Tuisku. Suomen suosituimpiin artisteihin kuuluvan popparin kesän esiintymisiä edeltää lähes kahden vuoden mittainen keikkatauko. Antti Tuisku esiintyi Ilosaarirockissa viimeksi kesällä 2016.

– Oltiin kärppänä paikalla, kun ensimmäisen kerran huhuiltiin Tuiskun paluusta. Antin keikka Ilosaarirockin päälavalla on varmasti piirtynyt kaikkien paikalla olleiden tajuntaan ikuisiksi ajoiksi. Sen verran kovat bailut herra sai Laulurinteellä aikaan. Uusintaa on odoteltu jo useampi vuosi ja heinäkuussa viimein pölähtää, hehkuttelee Ilosaarirockin promoottori Panu Hattunen.

Ilosaarirockiin aiemmin julkaistuja artisteja ovat Dance Monkey -kappaleella maailman valloittanut australialainen laulaja-lauluntekijätähti Tones and I, huikeaan keikkasuosioon kotimaassaan Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa noussut rocktulokas Yungblud, islantilainen folkrocksuuruus Of Monsters and Men, paluun keikkalavoille tekevä Tehosekoitin sekä kesällä ensimmäiset keikkansa soittava black metal -sarjakuvayhtye Belzebubs.

Ilosaarirockin liput ovat myynnissä verkkosivuilla ilosaarirock.fi sekä Lippupisteen ja Tiketin palveluissa. Ilosaarirock on vuodesta 1971 järjestetty itsenäinen ja riippumaton festivaali. Tapahtuman järjestää voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry. Tapahtuman tuotoilla tuetaan Pohjois-Karjalan musiikki- ja kulttuurielämää sekä itäsuomalaista luontoa.

< takaisin Media-sivulle

Me kerromme sinulle ensimmäisenä

Uutiskirjeen tilaajana saat tiedot uusista julkaisuista ja muista festivaaliin liittyvistä asioista.

Tilaa uutiskirje >