Ilosaarirockia ei järjestetä vuonna 2020

Mediatiedote 23.4.2020.

Joensuun Ilosaarirockia ei juhlita vuonna 2020. Suomen toiseksi vanhinta festivaalia järjestävä Joensuun Popmuusikot ry ilmoitti, että peruu festivaalin valtioneuvoston ohjeistuksen mukaisesti. Ilosaarirockia oli määrä viettää 17. – 19.7.2020 Joensuun Laulurinteellä.

Vuonna 1971 perustettu Ilosaarirock täyttää ensi vuonna 50 vuotta. Juhlavuoden festivaali järjestetään 16. – 18.7.2021.

– Tämä on surullisin päivä miltei puoli vuosisataa vanhan festivaalin historiassa, mutta näin on silti paras. Meille ihmisten turvallisuus on tärkein asia, ja ymmärrämme, ettei tässä tilanteessa ole vastuullista järjestää Ilosaarirockin kaltaista suurtapahtumaa. Isku on meille raskas, mutta tästä noustaan ja järjestetään ensi vuonna unohtumattomat viisikymppiset, toteaa Ilosaarirockin vastaava tuottaja Petri Varis.

Ilosaarirockiin ostetut liput käyvät sellaisinaan vuoden 2021 festivaalille. Liput on myös mahdollista palauttaa ja saada rahat takaisin. Myynnissä on myös erä uuteen nousuun -tukilippuja.

– Musiikkiala tarvitsee nyt kaiken mahdollisen avun. Suosittelemme ihmisiä ostamaan artistien tuotteita, hankkimaan taidetta, tilaamaan ruokaa suosikkiravintolasta tai hankkimaan lippuja tuleviin tapahtumiin. Tuhansilta ihmisiltä on hävinnyt koko elinkeino ja jokainen teko auttaa. Vaikka sitten trubaduurikeikan tilaaminen tutulta soittajalta, Varis vetoaa.

Ilosaarirockia järjestää voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry. Yhdistys on jakanut Ilosaarirockin tuotoista yli 300 000 euroa Pohjois-Karjalan elävän musiikin hyväksi. Lisäksi yhdistys lahjoittaa rahaa itäsuomalaista luonnon suojeluun ja järjestää elokuvafestivaali Rokumenttia sekä lastenfestivaali Vekararokkia. Ilosaarirock työllistää satoja työntekijöitä vuosittain. Ilosaarirock on omarahoitteinen festivaali.

Lisätiedot ja haastattelut:
Vastaava tuottaja Petri Varis, puh. 044 293 6889,

< takaisin Media-sivulle

Me kerromme sinulle ensimmäisenä

Uutiskirjeen tilaajana saat tiedot uusista julkaisuista ja muista festivaaliin liittyvistä asioista.

Tilaa uutiskirje >