Ilosaarirock julkaisi kasan uusia artisteja

Mediatiedote 10.2.2021. Julkaisuvapaa heti.

Joensuun Ilosaarirock julkaisi liudan uusia esiintyjiä 16.–18. heinäkuuta järjestettävälle festivaalilleen. Tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan viettävään Ilosaarirockiin saapuu maailmanlaajuiseen suosioon vuoden 2012 jättihitillään Ho Hey ponnahtanut yhdysvaltalainen The Lumineers, joka viitoitti tietä viime vuosikymmenen alussa nähdylle indiefolkin ja americanan uudelleennousulle, ja kuuluu tätä nykyä genrensä ehdottomiin suurnimiin. Yhtye nähdään tulevana kesänä ensimmäistä kertaa Suomessa ja Laulurinteellä.

The Lumineersin ohella Ilosaarirockissa esiintyy hollantilainen tuottaja-DJ Sam Feldt, joka tunnetaan parhaiten lähes 400 miljoonaa kertaa striimatusta jättihitistään Post Malone sekä Suomenkin radioaalloilla keikkuneesta Home Sweet Homesta, jolla kuullaan myös suomalainen ALMA.

Ilosaarirockiin saapuvat myös Suomen kuunnelluimpiin yhtyeisiin lukeutuva JVG, UMK 2021 -finaaliseitsikkoon lukeutuva rock-yhtye Blind Channel, palkittu ja rakastettu laulaja-lauluntekijä Ellinoora, elektronista popmusiikkia soittava Ruusut, metalliyhtyeet Stam1na ja Oranssi Pazuzu, vaihtoehtomusiikin eri puolia edustavat Ursus Factory, Moon Shot ja Luukas Oja sekä kotimaiset räppärit Yeboyah, ibe, MELO sekä MC KOO.

Lisäksi Ilosaarirockissa esiintyvät aiemmin julkaistut Liam Gallagher (UK), YUNGBLUD (UK), Antti Tuisku, Apulanta, Battle Beast, BEHM, Belzebubs (HELL), Erika Vikman, Gasellit, Gettomasa, Lauri Tähkä, Lähiöbotox, Maustetytöt, Mouhous, Tehosekoitin, Vesala ja william.

Festivaalin juhlavuoden ohjelmisto täydentyy kevään aikana. Ilosaarirockin sekä festivaalia järjestävän Joensuun Popmuusikot ry:n 50-vuotista taivalta juhlitaan heinäkuisen tapahtuman lisäksi myös ennakkoon esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

– Ilosaarirock on läpi historiansa ollut aina kävijöidensä näköinen festivaali, ja sitä on haluttu korostaa erityisesti näin juhlavuonna keräämällä ja kertomalla kävijöiden tarinoita näiden 50 vuoden ajalta. Olemme saaneet jo kuulla tarinoita ekoista Rokeista ja ikimuistoisista festariheiloista, ja lisää on varmasti tulossa, iloitsee toiminnanjohtaja Niina Hattunen.

Ilosaarirock järjestetään Joensuun Laulurinteellä 16.–18.7.2021. Festivaalin kolmen päivän liput sekä VIP-liput ovat myynnissä verkkosivuilla www.ilosaarirock.fi sekä Lippu.fi:n ja Tiketin palveluissa.

Vuonna 1971 perustetun Ilosaarirockin järjestää itsenäinen ja voittoa tavoittelematon elävän musiikin yhdistys Joensuun Popmuusikot ry. Tapahtuman tuotoilla tuetaan Pohjois-Karjalan musiikki- ja kulttuurielämää sekä itäsuomalaista luontoa.

Lisätiedot ja haastattelut:
Promoottori Panu Hattunen, 050 506 7405,