Tältä sivulta löydät tietoa Ilosaarirock-festivaalista.
Jos sinulla on kysyttävää, laita meille viestiä: .
Aika ja paikka
Ilosaarirock järjestetään 16. – 18.7.2021.
Festivaali kestää kolme päivää. Tapahtumapäivät ovat perjantai, lauantai ja sunnuntai.
Ilosaarirock täyttää kesällä 50 vuotta.
Ilosaarirock järjestetään Joensuussa Laulurinteellä. Laulurinne on kaunista puistoaluetta. Se sijaitsee järven rannalla.
Laulurinteen osoite on Linnunlahdentie 3. Sinne on kahden kilometrin matka Joensuun keskustasta.
Ilosaarirock on ikärajaton tapahtuma.
Ohjelma
Ilosaarirockin esiintyjiin voi tutustua täällä: www.ilosaarirock.fi/2021/ohjelma.
Liput
Ilosaarirockiin myydään nyt kahdenlaisia lippuja.
- Kolmen päivän lippu perjantai, lauantai ja sunnuntai
- Kolmen päivän VIP-lippu perjantai, lauantai ja sunnuntai
Myöhemmin myyntiin tulee lisää erilaisia lippuja.
- Kahden päivän lippu perjantai ja lauantai
- Kahden päivän lippu lauantai ja sunnuntai
- Yhden päivän lippu perjantai
- Yhden päivän lippu lauantai
- Yhden päivän lippu sunnuntai
Lippuja voi ostaa osoitteesta www.ilosaarirock.fi/liput.
VIP-liput
Ilosaarirockiin myydään VIP-lippuja.
VIP-lyhenne tulee englanninkielen sanoista very important person.
Ilosaarirockissa VIP tarkoittaa, että lipulla saa erityisiä palveluita.
Ilosaarirockin VIP-lipulla saa:
- Sisäänpääsyn festivaalille perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina
- Sisäänpääsyn erityisille VIP-alueille.
Näillä alueilla on enemmän istumapaikkoja sekä omat baarit. - Oman VIP-sisäänkäynnin festivaalille
- Ilmaisen narikan
- Pääsyn vessoihin, jotka ovat sisätiloissa
VIP + Dinner -lippuun sisältyy myös ruoka.
Ruokaa saa jokaisena kolmena päivänä VIP-ravintolasta.
Ilosaarirockin VIP on vain 18 vuotta täyttäneille henkilöille.
Majoitus
Leirintä
Ilosaarirockin omalla leirintäalueella voi yöpyä teltassa tai asuntoautossa.
Leirintäliput tulevat myyntiin myöhemmin.
Hotellit
Joensuun keskustassa on viisi hotellia. Voit lukea hotelleista lisää niiden omilla verkkosivuilla.
• Sokos Hotel Kimmel
• Sokos Hotel Vaakuna
• Scandic Joensuu
• GreenStar Hotel Joensuu
• Huoneistohotelli Lietsu
Muut majoituspaikat
Joensuulaiset vuokraavat omia asuntojaan ja talojaan festivaalivieraille. Vuokrattavia taloja ja asuntoja voit etsiä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Voit käyttää hakusanaa "majoitus Ilosaarirock 2021".
Festivaalin palvelut
Ruoka ja juoma
Ilosaarirockista löytyy monta erilaista ruokaa tarjoavaa kojua.
Ruokakojuissa myydään esimerkiksi pizzaa, wokkeja, ranskalaisia ja salaatteja. Ruokavalikoima vaihtelee joka vuosi. Ruokakojuista voi ostaa myös limppareita, mehua ja vettä.
Ilosaarirockissa on monta anniskelualuetta. Anniskelualueilla myydään alkoholia. Siksi anniskelualueille pääsevät vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.
Myyntipisteet
Ilosaarirockissa myydään myös vaatteita ja koruja.
Myyntipisteitä löytyy ympäri festivaalialuetta.
Vessat
Ilosaarirockin festivaalialueella on vessoja. Ne on sijoitettu ryhmiksi eli vessa-alueiksi.
Vessat ovat bajamajoja eli kuivakäymälöitä. Alueelta löytyy myös pisuaareja.
Jokaiselta vessa-alueelta löytyy esteettömiä vessoja. Esteettömät vessat ovat isompia kuin tavalliset vessat. Esteettömiin vessoihin mahtuu sisään pyörätuolin kanssa.
Vesipisteet
Festivaalialueelta on vesipisteitä. Vesipisteillä on useita vesihanoja. Vesipisteillä voi täyttää oman juomapullon.
Festivaalin turvallisuus
Ilosaarirock haluaa, että kaikki voivat hyvin tapahtumassa.
Järjestyksenvalvojat pitävät huolta Ilosaarirockin turvallisuudesta. Ilosaarirockissa on satoja järjestyksenvalvojia.
Viranomaiset ovat mukana suunnittelemassa Ilosaarirockin turvallisuutta. Viranomaisia ovat esimerkiksi poliisi, pelastushenkilöt ja ensiapuhenkilöt.
Vapaaehtoisuus
Ilosaarirockiin voi tulla vapaaehtoiseksi. Vapaaehtoiset auttavat Ilosaarirockin järjestämisessä.
Vapaaehtoisten tehtäviin voi kuulua esimerkiksi festivaalialueen siivous tai tuotteiden myynti. Vapaaehtoiset ovat Ilosaarirockille todella tärkeitä ja arvokkaita!
Kuka tahansa voi hakea Ilosaarirockin vapaaehtoiseksi. Suosittelemme kuitenkin, että vapaaehtoiset ovat yli 15-vuotiaita.
Vapaaehtoishaku aukeaa keväällä 2021 tällä sivulla.