Selkokieli

Tältä sivulta löydät tietoa Ilosaarirock-festivaalista.

Jos sinulla on kysyttävää, laita meille viestiä: .

Aika ja paikka

Ilosaarirock järjestetään 16. – 18.7.2021.

Festivaali kestää kolme päivää. Tapahtumapäivät ovat perjantai, lauantai ja sunnuntai.

Ilosaarirock täyttää kesällä 50 vuotta.

Ilosaarirock järjestetään Joensuussa Laulurinteellä. Laulurinne on kaunista puistoaluetta. Se sijaitsee järven rannalla.

Laulurinteen osoite on Linnunlahdentie 3. Sinne on kahden kilometrin matka Joensuun keskustasta.

Ilosaarirock on ikärajaton tapahtuma.

Liput

Ilosaarirockiin myydään monia erilaisia lippuja.

  • Kolmen päivän lippu perjantai, lauantai ja sunnuntai
  • Kolmen päivän VIP-lippu perjantai, lauantai ja sunnuntai
  • Kahden päivän lippu perjantai ja lauantai
  • Kahden päivän lippu lauantai ja sunnuntai
  • Yhden päivän lippu perjantai
  • Yhden päivän lippu lauantai
  • Yhden päivän lippu sunnuntai

Ilosaarirockin liput tulevat myyntiin myöhemmin.

Kun liput tulevat myyntiin, niitä voi ostaa osoitteesta www.ilosaarirock.fi/liput.

VIP-liput

Ilosaarirockiin myydään VIP-lippuja.

VIP-lyhenne tulee englanninkielen sanoista very important person.

Ilosaarirockissa VIP tarkoittaa, että lipulla saa erityisiä palveluita.

Ilosaarirockin VIP-lipulla saa:

  • Sisäänpääsyn festivaalille perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina
  • Sisäänpääsyn erityisille VIP-alueille.
    Näillä alueilla on enemmän istumapaikkoja sekä omat baarit.
  • Oman VIP-sisäänkäynnin festivaalille
  • Ilmaisen narikan
  • Pääsyn vessoihin, jotka ovat sisätiloissa

Ilosaarirockin VIP on vain 18 vuotta täyttäneille henkilöille.

Majoitus

Leirintä

Ilosaarirockin omalla leirintäalueella voi yöpyä teltassa tai asuntoautossa.

Leirintäliput tulevat myyntiin myöhemmin.

Hotellit

Joensuun keskustassa on viisi hotellia. Voit lukea hotelleista lisää niiden omilla verkkosivuilla.

Sokos Hotel Kimmel
Sokos Hotel Vaakuna
Scandic Joensuu
GreenStar Hotel Joensuu
Huoneistohotelli Lietsu

Muut majoituspaikat

Joensuulaiset vuokraavat omia asuntojaan ja talojaan festivaalivieraille. Vuokrattavia taloja ja asuntoja voit etsiä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Voit käyttää hakusanaa "majoitus Ilosaarirock 2021".

Festivaalin palvelut

Ruoka ja juoma

Ilosaarirockista löytyy monta erilaista ruokaa tarjoavaa kojua.

Ruokakojuissa myydään esimerkiksi pizzaa, wokkeja, ranskalaisia ja salaatteja. Ruokavalikoima vaihtelee joka vuosi. Ruokakojuista voi ostaa myös limppareita, mehua ja vettä.

Ilosaarirockissa on monta anniskelualuetta. Anniskelualueilla myydään alkoholia. Siksi anniskelualueille pääsevät vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.

Myyntipisteet

Ilosaarirockissa myydään myös vaatteita ja koruja.

Myyntipisteitä löytyy ympäri festivaalialuetta.

Vessat

Ilosaarirockin festivaalialueella on vessoja. Ne on sijoitettu ryhmiksi eli vessa-alueiksi.

Vessat ovat bajamajoja eli kuivakäymälöitä. Alueelta löytyy myös pisuaareja.

Jokaiselta vessa-alueelta löytyy esteettömiä vessoja. Esteettömät vessat ovat isompia kuin tavalliset vessat. Esteettömiin vessoihin mahtuu sisään pyörätuolin kanssa.

Vesipisteet

Festivaalialueelta on vesipisteitä. Vesipisteillä on useita vesihanoja. Vesipisteillä voi täyttää oman juomapullon.

Festivaalin turvallisuus

Ilosaarirock haluaa, että kaikki voivat hyvin tapahtumassa.

Järjestyksenvalvojat pitävät huolta Ilosaarirockin turvallisuudesta. Ilosaarirockissa on satoja järjestyksenvalvojia.

Viranomaiset ovat mukana suunnittelemassa Ilosaarirockin turvallisuutta. Viranomaisia ovat esimerkiksi poliisi, pelastushenkilöt ja ensiapuhenkilöt.

Vapaaehtoisuus

Ilosaarirockiin voi tulla vapaaehtoiseksi. Vapaaehtoiset auttavat Ilosaarirockin järjestämisessä.

Vapaaehtoisten tehtäviin voi kuulua esimerkiksi festivaalialueen siivous tai tuotteiden myynti. Vapaaehtoiset ovat Ilosaarirockille todella tärkeitä ja arvokkaita!

Kuka tahansa voi hakea Ilosaarirockin vapaaehtoiseksi. Suosittelemme kuitenkin, että vapaaehtoiset ovat yli 15-vuotiaita.

Vapaaehtoishaku aukeaa keväällä 2021 tällä sivulla.



Tilaa uutiskirje >