Tiedote 27.4. Julkaisuvapaa heti.

Terror (USA) Ilosaarirockiin, festivaalin ohjelma valmis

• Ohjelma valmis. Sonata Arctica, Happoradio ja Tuomo viimeiset kotimaiset
  • Pääsyliput myyntiin keskiviikkona 2.5.

Tulevana kesänä 13.–15.7. Joensuun Laulurinteellä järjestettävän Ilosaarirockin ohjelma on valmis. Viimeisimmät kiinnitykset festivaalille ovat yhdysvaltalainen metallista hardcorea räyhäävä Terror sekä kotimaiset Sonata Arctica ja Happoradio. Klubiohjelmaa täydentää mm. kovassa nousussa oleva soul-laulaja Tuomo Prättälä orkestereineen. Päiväkohtainen ohjelma löytyy Ilosaarirockin verkkosivuilta.

Raivokkaista keikoistaan tunnettu Terror (USA) korvaa keikkansa Ilosaarirockissa peruuttaneen Hatebreedin. Los Angelesista maailmalle ponnahtanut hardcore-yhtye on kiertänyt ahkerasti maailmaa mm. Biohazardin, Madballin ja niin ikään Ilosaarirockiin saapuvan Sick of It Allin kanssa.

Ilosaarirockin pääsyliput tulevat myyntiin tulevana keskiviikkona 2.5. ennakkomyyntipisteissä kautta maan. Lista myyntipisteistä löytyy festivaalin kotisivuilta. Ennakkoon ostettuna kahden päivän pääsylippu maksaa 60 euroa. Ilosaarirock on myyty ennakosta loppuun jo yhdeksänä edeltävänä kesänä peräkkäin.

Ilosaarirockissa esiintyvät tänä kesänä myös mm. kotimaiset HIM, Disco Ensemble, Husky Rescue ja PMMP. Ulkomaista tarjontaa edustavat juuri kehutun pitkäsoittonsa julkaissut progeyhtye Porcupine Tree (UK), The Cimematic Orchestra (UK), pohjoismaalaiset metalliryhmät Opeth (SWE), Soilwork (SWE) ja Stonegard (NOR) sekä yhdysvaltalaiset oman tiensä kulkijat Calexico ja RJD2. Uimarannan Rentolavalla keinuttavat mm. Jamaikalta saapuva Anthony B, puolalainen Vavamuffin ja The Slackers (USA). Ilosaarirockin festivaalialueella ja klubeilla soittaa kolmen päivän aikana yhteensä yli 90 bändiä.

Lisätietoa: www.ilosaarirock.fi

Joensuun Popmuusikot ry, PL 240, 80101 Joensuu — infoilosaarirock.fi