Ilosaarirock 2023

Selkokieli

Tältä sivulta löydät tietoa Ilosaarirock-festivaalista.

Jos sinulla on kysyttävää, laita meille viestiä: .

Aika ja paikka

Ilosaarirock järjestetään 14.–16.7.2023.
Festivaali kestää kolme päivää. Tapahtumapäivät ovat perjantai, lauantai ja sunnuntai.

Ilosaarirock järjestetään Joensuussa Laulurinteellä.
Laulurinne on kaunista puistoaluetta, joka sijaitsee järven rannalla.
Laulurinteen osoite on Linnunlahdentie 3.
Sinne on kahden kilometrin matka Joensuun keskustasta.

Ilosaarirock on ikärajaton tapahtuma.

Ohjelma

Ilosaarirockin ensimmäiset esiintyjät on julkaistu.
Voit tutustua Ilosaarirockin ohjelmaan ja esiintyjiin osoitteessa
www.ilosaarirock.fi/2023/ohjelma.

Ilosaarirockissa esiintyy joka vuosi yli 60 artistia tai bändiä.

Liput

Ilosaarirockin liput ovat myynnissä.
Lipun voi ostaa osoitteesta www.ilosaarirock.fi/liput.

Kolmen päivän lippu maksaa 189 euroa. Lipun hinta nousee keväällä.

Ilosaarirock on hyvin suosittu tapahtuma. Siksi lippu kannattaa ostaa ajoissa.

VIP-liput

Ilosaarirockiin myydään myös VIP-lippuja.
VIP-lyhenne tulee englannin kielen sanoista very important person.
Ilosaarirockissa VIP tarkoittaa, että lipulla saa erityisiä palveluita.

VIP-lipun voi ostaa kolmelle, kahdelle tai yhdelle päivälle.
Kolmen päivän VIP-liput ovat myynnissä nyt. Kahden ja yhden päivän VIP-liput tulevat myyntiin myöhemmin.
Kolmen päivän VIP-lippu maksaa 299 euroa.

Ilosaarirockin VIP-lipulla saa:

  • Sisäänpääsyn festivaalille perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina
  • Sisäänpääsyn erityisille VIP-alueille.
    Näillä alueilla on enemmän istumapaikkoja sekä omat baarit.
  • Oman VIP-sisäänkäynnin festivaalille.
  • Ilmaisen narikan.
  • Pääsyn vessoihin, jotka ovat sisätiloissa.

Ilosaarirockin VIP on vain 18 vuotta täyttäneille henkilöille.

Majoitus

Leirintä

Ilosaarirockin leirintäalueen nimi on Ilosaari Camping.
Ilosaari Camping on aivan festivaalialueen vieressä.
Leirintäalueella voi nukkua teltassa, omassa asuntoautossa tai -vaunussa ja omassa bussissa.

Leirinnän liput tulevat myyntiin myöhemmin.

Leirintälippu on henkilökohtainen. Kaikki majoittujat tarvitsevat oman leirintälipun.

Ilosaari Campingin ikäraja on 12 vuotta.

Hotellit

Joensuun keskustassa on viisi hotellia.
Voit lukea hotelleista lisää niiden omilla verkkosivuilla.

Sokos Hotel Kimmel
Sokos Hotel Vaakuna
Scandic Joensuu
GreenStar Hotel Joensuu
Huoneistohotelli Lietsu

Muut majoituspaikat

Joensuulaiset vuokraavat omia asuntojaan ja talojaan festivaalivieraille. Vuokrattavia taloja ja asuntoja voit etsiä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Voit käyttää hakusanoja ”majoitus Ilosaarirock 2022”.

Festivaalin turvallisuus

Ilosaarirock haluaa, että kaikki voivat hyvin tapahtumassa.
Järjestyksenvalvojat pitävät huolta Ilosaarirockin turvallisuudesta.
Ilosaarirockissa on satoja järjestyksenvalvojia.

Viranomaiset ovat mukana suunnittelemassa Ilosaarirockin turvallisuutta. Viranomaisia ovat esimerkiksi poliisi, pelastushenkilöt ja ensiapuhenkilöt.

Vapaaehtoisuus

Ilosaarirockiin voi tulla vapaaehtoiseksi.
Vapaaehtoiset auttavat Ilosaarirockin järjestämisessä.
Vapaaehtoisten tehtäviin voi kuulua esimerkiksi festivaalialueen siivous tai tuotteiden myynti.
Vapaaehtoiset ovat Ilosaarirockille todella tärkeitä ja arvokkaita!

Kuka tahansa voi hakea Ilosaarirockin vapaaehtoiseksi.
Suosittelemme kuitenkin, että vapaaehtoiset ovat yli 15-vuotiaita.

Vapaaehtoiseksi voi hakea keväällä 2023.



Tilaa uutiskirje