Tältä sivulta löydät tietoa Ilosaarirock-festivaalista.
Jos sinulla on kysyttävää, laita meille viestiä: .
Aika ja paikka
Ilosaarirock järjestetään 15. – 17.7.2022.
Festivaali kestää kolme päivää. Tapahtumapäivät ovat perjantai, lauantai ja sunnuntai.
Ilosaarirock järjestetään Joensuussa Laulurinteellä. Laulurinne on kaunista puistoaluetta. Se sijaitsee järven rannalla.
Laulurinteen osoite on Linnunlahdentie 3. Sinne on kahden kilometrin matka Joensuun keskustasta.
Ilosaarirock on ikärajaton tapahtuma.
Ohjelma
Ilosaarirockin esiintyjiin voi tutustua täällä: www.ilosaarirock.fi/2022/ohjelma.
Liput
Ilosaarirockin liput ovat nyt myynnissä.
- Kolmen päivän lippu maksaa 159 euroa.
- Kahden päivän lippu maksaa 129 euroa.
- Yhden päivän lippu maksaa 89 euroa.
Ilosaarirockin lippujen hinnat nousevat keväällä.
Lippu kannattaa ostaa ennakkoon.
Lippuja voi ostaa osoitteesta www.ilosaarirock.fi/liput.
VIP-liput
Ilosaarirockiin myydään VIP-lippuja.
VIP-lyhenne tulee englanninkielen sanoista very important person.
Ilosaarirockissa VIP tarkoittaa, että lipulla saa erityisiä palveluita.
Ilosaarirockin VIP-lippu on kolmelle päivälle.
VIP-lippu maksaa 289 euroa.
Voit ostaa myös VIP-lipun, johon kuuluu ruoka. Lipun nimi on VIP & DINNER. Se maksaa 394 euroa.
Ilosaarirockin VIP-lipulla saa:
- Sisäänpääsyn festivaalille perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina
- Sisäänpääsyn erityisille VIP-alueille.
- Näillä alueilla on enemmän istumapaikkoja sekä omat baarit.
- Oman VIP-sisäänkäynnin festivaalille
- Ilmaisen narikan
- Pääsyn vessoihin, jotka ovat sisätiloissa
Ilosaarirockin VIP on vain 18 vuotta täyttäneille henkilöille.
Majoitus
Leirintä
Ilosaarirockin leirintäalueen nimi on Ilosaari Camping.
Ilosaari Camping on aivan festivaalialueen vieressä.
Leirintäalueella voi nukkua teltassa, omassa asuntoautossa tai -vaunussa ja omassa bussissa.
Ilosaari Camping aukeaa torstaina 14.7. ja menee kiinni maanantaina 18.7. klo 12.
Leirintäliput
- Ilosaari Camping -lippu torstaista maanantaihin maksaa 65 euroa.
- Ilosaari Camping -lippu perjantaista maanantaihin maksaa 59 euroa.
Leirintälippu on henkilökohtainen. Kaikki majoittujat tarvitsevat oman leirintälipun.
Voit ostaa leirintälipun täältä: www.ilosaarirock.fi/liput.
Silent & Green
Ilosaari Camping -alueen reunassa on Silent & Green -alue.
Silent & Green -alue on muuta leirintäaluetta rauhallisempi ja hiljaisempi alue. Voit majoittua alueella, kun ostat Silent & Green -leirintälipun.
Silent & Green -leirintälippu perjantaista maanantaihin maksaa 59 euroa.
Voit ostaa lipun täältä: www.ilosaarirock.fi/liput.
Asuntoautot ja -vaunut sekä bussit
Ilosaari Campingista voi ostaa paikan omalle asuntoautolle tai -vaunulle tai bussille.
- Asuntoauton tai -vaunun paikka sähköllä maksaa 150 euroa.
- Asuntoauton tai -vaunun paikka ilman sähköä maksaa 100 euroa.
- Paikka bussille maksaa 200 euroa.
Paikkoja on rajoitetusti. Ne kannattaa ostaa ennakkoon.
Paikat jaetaan Ilosaari Campingissa tulojärjestyksessä.
Jos ostat paikan asuntoautolle tai -vaunulle tai bussille, sinun pitää ostaa myös oma leirintälippu.
Voit ostaa paikan asuntoautolle, -vaunulle tai bussille täältä: www.ilosaarirock.fi/liput.
Leirintäalueen palvelut
Ilosaari Campingissa on muun muassa oma portti festivaalialueelle, aamusauna, sisävessoja, lämpimät suihkut, ulkokeittiö ja grillipaikkoja, vesipisteitä sekä brunssi. Leirinnän vastaanotto on auki 24 tuntia vuorokaudessa.
Hyvä tietää Ilosaari Campingista
- Ilosaari Campingin ikäraja on 12 vuotta.
- Voit tuoda Ilosaari Campingiin omia eväitä.
- Telttoja ei saa yhdistää toisiinsa. Telttojen välissä on oltava vähintään 1 metri turvaväliä.
- Ilosaari Campingiin voi tuoda oman puolijoukkueteltan.
- Jos majoitut puolijoukkueteltassa, laita ennakkoon viestiä osoitteeseen
- Leirintäalueelle ei saa tuoda paviljonkeja tai pressukatoksia.
- Leirintäalueelle ei saa tuoda lemmikkejä.
- Ilosaari Camping -alueella ei saa sytyttää omaa nuotiota. Saat grillata vain yhteisellä nuotiolla.
- Leirintäalueelle ei saa tuoda huonekaluja.
- Leirintäalueella kierrätetään jätteet. Tuo mukanasi vain tavarat, jotka aiot kuljettaa pois.
Jokaisen leirintäalueen majoittujan pitää täyttää majoittumislomake.
Majoittumislomakkeen voi tulostaa kesäkuun lopussa tältä sivulta tai Holiday Linnunlahden omalta verkkosivulta.
Jos sinulla on kysyttävää Ilosaari Campingista, voit laittaa viestiä tänne:
Parkkipaikat
Oman auton voi pysäköidä valvottuun parkkihalliin. Parkkihalli on Ilosaari Campingia vastapäätä. Parkkihalli aukeaa perjantaina 15.7. klo 12 ja menee kiinni maanantaina 18.7. klo 10.
Jos tulet Ilosaarirockiin jo torstaina, voit ajaa autosi leirintäalueen parkkipaikalle. Auto pitää siirtää perjantaina parkkihalliin.
Parkkipaikkoja on rajoitettu määrä. Autoissa ei saa nukkua.
Parkkilippu perjantaista maanantaihin maksaa 40 euroa. Voit ostaa parkkilipun täältä: www.ilosaarirock.fi/liput.
Hotellit
Joensuun keskustassa on viisi hotellia. Voit lukea hotelleista lisää niiden omilla verkkosivuilla.
• Sokos Hotel Kimmel
• Sokos Hotel Vaakuna
• Scandic Joensuu
• GreenStar Hotel Joensuu
• Huoneistohotelli Lietsu
Muut majoituspaikat
Joensuulaiset vuokraavat omia asuntojaan ja talojaan festivaalivieraille. Vuokrattavia taloja ja asuntoja voit etsiä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Voit käyttää hakusanoja "majoitus Ilosaarirock 2022".
Festivaalin palvelut
Ruoka ja juoma
Ilosaarirockista löytyy monta erilaista ruokaa tarjoavaa kojua.
Ruokakojuissa myydään esimerkiksi pizzaa, wokkeja, ranskalaisia ja salaatteja. Ruokavalikoima vaihtelee joka vuosi. Ruokakojuista voi ostaa myös limppareita, mehua ja vettä.
Ilosaarirockissa on monta anniskelualuetta. Anniskelualueilla myydään alkoholia. Siksi anniskelualueille pääsevät vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.
Myyntipisteet
Ilosaarirockissa myydään myös vaatteita ja koruja.
Myyntipisteitä löytyy ympäri festivaalialuetta.
Vessat
Ilosaarirockin festivaalialueella on vessoja. Ne on sijoitettu ryhmiksi eli vessa-alueiksi.
Vessat ovat bajamajoja eli kuivakäymälöitä. Alueelta löytyy myös pisuaareja.
Jokaiselta vessa-alueelta löytyy esteettömiä vessoja. Esteettömät vessat ovat isompia kuin tavalliset vessat. Esteettömiin vessoihin mahtuu sisään pyörätuolin kanssa.
Vesipisteet
Festivaalialueelta on vesipisteitä. Vesipisteillä on useita vesihanoja. Vesipisteillä voi täyttää oman juomapullon.
Festivaalin turvallisuus
Ilosaarirock haluaa, että kaikki voivat hyvin tapahtumassa.
Järjestyksenvalvojat pitävät huolta Ilosaarirockin turvallisuudesta. Ilosaarirockissa on satoja järjestyksenvalvojia.
Viranomaiset ovat mukana suunnittelemassa Ilosaarirockin turvallisuutta. Viranomaisia ovat esimerkiksi poliisi, pelastushenkilöt ja ensiapuhenkilöt.
Vapaaehtoisuus
Ilosaarirockiin voi tulla vapaaehtoiseksi. Vapaaehtoiset auttavat Ilosaarirockin järjestämisessä.
Vapaaehtoisten tehtäviin voi kuulua esimerkiksi festivaalialueen siivous tai tuotteiden myynti. Vapaaehtoiset ovat Ilosaarirockille todella tärkeitä ja arvokkaita!
Kuka tahansa voi hakea Ilosaarirockin vapaaehtoiseksi. Suosittelemme kuitenkin, että vapaaehtoiset ovat yli 15-vuotiaita.
Vapaaehtoiseksi voi hakea keväällä 2022.